perjantai 9. lokakuuta 2009

Cara kertoo: Pappan kanssa Kuhmossa

Me tehtiin pappan kanssa viikon jahtireissu Kuhmoon. Mukana oli myös kaksi ihmiskaveria ja kolme koirakaveria. Lähdettiin aikaisin aamulla ajelemaan, tässä me ollaan juuri lähdössä.



Oltiin jahdissa joka päivä vaikka satoi aika reippaasti. Välillä oli onneksi ihan hyväkin ilma. Tässä me ollaan pappan kanssa metsällä, jos tarkkaan katsoo niin minä olen ihan vasemmassa reunassa pellolla oranssi liivi päällä lintuja nuuskimassa.



Välillä pidettiin taukoa ja tehtiin nuotio. Tässä ihan meinaa aurinko paistaa! Tauolla piti laittaa takki päälle kun olin ihan märkä ja viluinen. Maassa lepäilee lk saksanseisoja Totti, pappa kutsuu sitä sankarikoiraksi. Pappa on tehnyt Tottin ja sen isännän kanssa monta jahtireissua Lappiin, minä olen vasta elämäni toisella reissulla, koska olen vasta kaksivuotias. Tottin ansiosta minutkin alunperin hankittiin ja pappasta tuli kanakoirailija. Jospa minustakin tulisi joskus "sankarikoira"...



Lintujakin nähtiin mutta saalista ei saatu. Pappa oli kyllä minuun ihan tyytyväinen koska opin tiedottamaan! Kaksi kertaa kävi niin että olin löytänyt linnun mutta pappa oli jossain kauempana. Tulin pappan jälkiä pitkin hakemaan sitä ja menin takaisin seisonnalle pappan kanssa. Ensimmäisellä kerralla teeri-kukko oli vielä paikallaan kun seisoin sitä uudestaan tiedotuksen jälkeen. Pappa vaan ei uskaltanut ampua sitä, koska lintu lähti sellaiseen suuntaan että minä jäin vaarallisesti linnun ja haulikon väliin. Toisella kerralla lintu oli jo lähtenyt ja seisoin tyhjää. Pappa oli kuitenkin ihan onnellinen näistä ensimmäisistä tiedotuksista. Tässä tipusia auton ikkunasta kuvattuna, kaksi metsoa.



Kämppä ei ollut ihan luksusta, ei sähköä, ei vettä... eikä vaimoja ja lapsia :) Joka päivä oli märkää, välillä satoi räntääkin, siksi kaikki kengät ja muut tavarat roikkuvat katossa kuivumassa. Minä nukun tuolla häkissä "valot päällä".



Tässä ne kaksi muuta koirakaveria jotka olivat matkassa mukana. Tottin "kämppis" Coltti, saksanseisoja myös, mutta vielä ihan pentu. Coltti oli oppia ottamassa. Sitten oli Roope, kettuterrieri, siitä ei kuvassa näy paljon muuta kuin häntä. Nämä kaverit eivät paljon lintujahdista perustaneet (ainakaan vielä!).



Kotiinlähtiessä oli näin kurja keli. Tuulta, myrskyä ja räntää.



Kiva reissu oli, mutta kiva oli tulla taas kotiinkin! Olinkin jo aika väsyksissä matkustamisen jälkeen, ihanaa nukkua taas omalla lempipaikalla!



Pikku riiviölläkin oli tainnut olla ikävä, se oli ihan innoissaan kun tulimme kotiin taas. Pappa yrittää väittää että minullakin oli ikävä, tiedä häntä... Ei minua kyllä yhtään harmittanut vaikka se ei antanut minun nukkua rauhassa, taisin minäkin kyllä olla aika onnellinen kun näin Viksun taas...

1 kommentti: